مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 شهریور 1399 ساعت 06:152020-09-04بين الملل

المیادین| تحرکات اماراتی-سعودی در شرق سوریه؛ تلاش آمریکا برای تثبیت اشغالگری


یک شبکه لبنانی در اشاره به حضور نیروهای سعودی در پایگاه «الشدادی» سوریه، به تقسیم نقشی که آمریکا به ریاض و ابوظبی واگذار کرده پرداخت و نوشت، -   به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ششم شهریور ماه بود که اعلام شد حدود 20 نیروی سعودی وارد پایگاه الشدادی در حومه حسکه (در شمال شرق سوریه) شدند؛ نیروهایی که وابسته به ائتلاف بین المللی هستند و پیش از این در پایگاه التاجی عراق مستقر بوده اند.

شبکه ی در ادامه گزارش خود آورده، در مقابل و در بطن این حمایت، عنصر اسراییلی نیز وجود دارند که از نیروهای کرد حمایت می کنند؛ آخرین نمونه آن اقدام نیروهای دموکراتیک سوریه در دادن اختیار به یک تاجر صهیونیست برای بستن قرارداد با شرکتی آمریکایی جهت خرید نفت سوریه است.

المیادین در ادامه به عربستان سعودی پرداخت و نوشت، سعودی بخش مربوط به عشایر سوریه را بر عهده دارد زیرا واشگتن می خواهد پروژه ای را که آغاز جنگ علیه سوریه برای جداسازی شرق از غرب این کشور آغاز کرده، تکمیل کند.

آمریکا برای کم کردن از خشم عشایر دست به دامن ریاض شده است.

درواقع واشنگتن پس از آنکه در ایجاد ائتلاف میان عرب ها و کردها با هدف کنترل تنش، داشتن برگ عشایر علیه محور تهران-مسکو و نیز برگ نیروهای دموکراتیک سوریه به عنوان ستون فقرات نیروهای زمینی برای تقویت اشغالگری در شرق سو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

المیادین| تحرکات اماراتی-سعودی در شرق سوریه؛ تلاش آمریکا برای تثبیت اشغالگری

المیادین| تحرکات اماراتی-سعودی در شرق سوریه؛ تلاش آمریکا برای تثبیت اشغالگری